Agencja SEO/SEM – podstawowe informacje

Pozycjonowanie strony internetowych, a także marketing w sieci wyszukiwarki Google ma ogromne znaczenie dla marketingu firm. Z tego też powodu wiele przedsiębiorstw decyduje się skorzystać z usług agencji SEO/SEM. Warto dowiedzieć się, czym jest agencja SEO/SEM, na czym polegają jej usługi, a także komu są dedykowane. Dzięki temu może być łatwiej podjąć decyzję o wyborze konkretnego usługodawcy.

Agencja SEO/SEM – co to jest?

Agencja SEO/SEM to firma, która świadczy usługi SEO oraz SEM. SEO (ang. Search Engine Optimization) to optymalizacja stron internetowych pod algorymy wyszukiwarek. Usługa odnosi się do procesu optymalizacjia stron internetowych pod kątem pozycji w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania. W naszym kraju wspomniana usługa nazywa się również pozycjonowaniem stron internetowych.

W sytuacji, gdy agencja SEO/SEM świadczy usługę SEM (ang. Search Engine Marketing) skupia się na promocji stron internetowych nie tylko za pomocą działań SEO, ale również PPC. Mówi się nawet, że SEM = SEO + PPC. PPC (ang. Pay Per Click) ti reklama, w której reklamodawca płaci za każde jej kliknięcie. Wspomniany rodzaj reklamy może mieć formę na przykład bannera bądź też linka. Reklama PPC, którą wykorzystują agencje SEO/SEM pozwalają na dotarcie do użytkowników, którzy są realnie zainteresowani produktami lub usługami firmy.

Agencja SEO/SEM – dla kogo?

Agencja SEO/SEM to usługodawca, który może przydać się każdemu właścicielowi firmy. Dzięki oferowanym usługom możliwe jest dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Co ważne dzięki targetowaniu wykonywanemu przez agencję SEO/SEM możliwe jest dotarcie do realnie zainteresowanych skorzystaniem z oferty. SEO to podstawa funkcjonowania każdej strony internetowej w wyszukiwarce. Z kolei SEM pozwala szybko osiągnąć zadowalające rezultaty. Jeżeli zatem prowadzisz przedsiębiorstwo (bez względu na jego rozmiar), śmiało zdecyduj się na usługi agencji SEO/SEM. Koniecznie jednak zadbaj o to, aby była to sprawdzona firma. Warto sprawdzić między innymi portfolio i opinie na jej temat.